donderdag 21 februari 2008

Calhau zondag 17-02-08

Vandaag naar Calhau geweest voor een lunch met muziek.

Calhau ligt aan de andere kant van Mindelo Sao Vicente, door droogte gebied tussen de vulkanen met weinig groen. De lava stromen van miljoenen jaren geleden kan je nogduidelijk zijn. Cabo Verde heeft nog een werkende vulkaan op het eiland Fogo 2800 meter how, ik geloof het laatst ergens in de tachtiger jaren vorige eeuw actief. Ik heb me laten vertellen als je dat eiland bezoekt is het of de tijd heeft stilgestaan. Cahou is populair voor een weekendhuisje, en er zijn een paar residence s in aanbouw. Met helder weer kan je Santa Luzia zien een onbewoond eiland en heel in de verte Sao Nicolau. Af en toe komen er in Calhau schildpadden langs om hun eiren te leggen, deze hebben weinig kans hier om uittekomen omdat er teveel mensen komen. Santo Luzia en Boa Vista zijn de eilanden waar de schilpaden rustig hun gang kunen gaan. Er zijn nog twee plekken die ik nog niet heb bezocht op Sao Vicente aan de noordkant, ik oop deze nog tijdens deze vakantie te bezoeken. Verder deze week een para leer naar Praya Laginha geweest. Veel wind maar nog steeds mooi weer graadje of 27, de weermannen hebben hier een makkie.

Vissersbootjes met op achtergrond vulkaan.

Maanlandschap
2 vulkanen met strandje waar af en toe een schildpad aankomt waaien.
Heel ver op de achtergrond zie je santa luzia onbewoondeiland, bij helder weer kan je Santo Nicolau zien, vandaag helaas niet. Bootje van een z.g. pescador

Geen opmerkingen: